۹ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۵۳

مدیرکل حوزه استاندار مازندران:

اجرای طرح کلان تفکیک پسماند در مازندران ضروری است

اجرای طرح کلان تفکیک پسماند در مازندران ضروری است

ساری - مدیر کل دفتر حوزه استاندار مازندران اجرای طرح کلان تفکیک پسماند در مازندران را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس حسینی شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی و اجرا ی طرح تفکیک زباله از مبدا استان در سازمان همیاری شهرداری‌های استان برگزار شد، گفت: ضرورت انکارناپذیر به نام مراقبت از محیط زیست در مسیر مدیریت صحیح پسماند تنها از راه الگوی موفق تفکیک از مبدأ و بازیافت محقق می‌شود.

حسینی تاکید کرد: پیرو تأکید استاندار مازندران و تجربه‌های موفق سایر استان در مدیریت پسماند با تفکیک و بازیافت، همه دستگاه‌های شهر اعم از شهرداری، سازمان مدیریت پسماند، سازمان محیط زیست و غیره باید به دنبال اجرای شیوه‌های نوین مدیریت پسماند مبنی بر بهره وری و مدیریت منابع باشند.

وی ادامه داد: اگر زیرساخت و تمرکز مدیریت شهری و روستایی به تعمیق و اشاعه فرهنگ تفکیک از مبدأ مبتنی باشد، هزینه‌های مادی و معنوی مدیریت پسماند در دیگر مراحل مدیریتی بخصوص جمع آوری و حمل ونقل زباله‌ها به حداقل می‌رسد.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه مدیریت مطلوب تفکیک زباله از مبدا تنها در صورتی عملی می‌شود که شهروندان نیز در آن مشارکت داشته باشند، گفت: اگر می‌خواهیم در اجرای طرحی موفق باشیم باید در تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی طرح‌ها و اجرای آنها، سازمان‌های مردم نهاد و اقشار مختلف جامعه را مشارکت دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه، علاوه بر مشارکت مردمی، یکی دیگر از کلیدهای موفقیت سیستم مدیریتی پسماند، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مردمی می‌باشد تاکید کرد: در برنامه ریزی برای اجرای این طرح حتماً پیوست اطلاع رسانی در آن دیده شود.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه استان‌های شمالی سال‌هاست با مشکل پسماند مواجه است، اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا استان را کلانشهر ببیند و این طرح را به صورت واحد در شهرها و روستاهای استان با همکاری مدیرکل امور شهری و شهرداری‌ها، مدیرکل امور روستایی و دهیاری‌ها و سازمان پسماند استان اجرا کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که امید است با جدی گرفتن موضوع محیط زیست و فرهنگ سازی در بخش‌های مختلف، زمینه‌ی سالم سازی محیط را برای زندگی خود و فرزندانمان فراهم کنیم.

کد خبر 6242336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha